23. 8. 2013

Moje newyorské putovanie za kávou / My search for a coffee in New York

Káva. Kávička. Dobrá. Ako mnohé iné pôžitky, kávu som objavil až v pozdnom veku, o to viacej ju vychutnávam. Žijem v oblasti (East Village), kde si na ňu potrpí veľa ľudí, takže je z čoho vyberať. Rozdiely v kvalite sú zanedbateľné, ide o špičkovú kávu. Ideme:

Abraco na Siedmej. Úplne malinké miesto, sedieť sa dá len na lavičke pred, ale stojí to za to. Miniatúrny sortiment jedla, len na zahryznutie. Stále plno a zatvárajú už o štvrtej. Slaná minerálka. Môj známy kaviarnik zo Sydney si tu dal v rozmedzí hodiny sedem káv a prekonal tak všetkých cigánskych hudobníkov z bývalej Savojky v Bratislave. Nemám čo dodať.
Jedno espresso, jedno cappucino, slaná.
Jedno espresso, jedno cappuccino, slaná voda.



Taralucci e Vino, na Desiatej. Klasická talianská káva, výborné šaláty, rozlievané víno. Celozrnný croissant s medom, ale nie po druhej, vždy sa vypredajú. Skvelé miesto na pozorovanie ľudí. Na Facebooku mám niekoľko bizarných záberov.
 Pohľad na Druhú Avenue ponad celozrnný
Pohľad na Druhú Avenue ponad celozrnný


Everyman Espresso. Vo foyer veľmi dobrého divadla, takže každú chvíľu nejaká celebrita. Totálni profíci, káva každý deň z inej krajiny, dark chocolate cookie. Stále plno, inak by som tam bol častejšie.
dark chocolate cookie
Macchiato and cookie
 John Turturro si dáva kávičku pred skúškou
John Turturro si dáva kávičku pred skúškou

Maialino, po slovensky Prasiatko, v Gramercy hoteli. Cez deň nie je plno, dá sa sedieť a čítať. Občas čašníci zazerajú, keď dostatočne nekonzumujem. Raz som si tak čítal a k vedľajšiemu stolu si prisadla Hillary Clinton s manželkou smutne presláveného kongresmana Weinera. Nenačúval som, ale asi sa bavili o manželoch, ktorí majú spoločného koníčka.
Vzorové talianske espresso, silné jak šľak
Vzorové talianske espresso, silné jak šľak

Cafe Gitane, trošku ďalej, v Nolite. Francúzska káva, stále skvelá, neuveriteľný croissantový trhanec, stabilne spoľahlivé Marokom inšpirované jedlo, čerstvá melónová šťava. Trošku veľa turistov, na dobrý stôl treba čakať. Ale potom to stojí zato, okolo chodia modelky.
Uhorkovo-humusovo-jogurtovo-pepermintový šalát a všetko ostatné
Uhorkovo-humusovo-jogurtovo-pepermintový šalát a všetko ostatné

Cafe Mogador, ďalšia variácia na Maroko v East Village. Skvelé jedlo, dobré koktejly, vždy krásne čašníčky, super káva. Mohol by som tam bývať. A naproti cez ulicu je najlepší puding na zemeguli.
Marocké raňajky, odporúčam marinovanú mrkvu
Marocké raňajky, odporúčam marinovanú mrkvu

Piccolo Cafe na Tretej Avenue. My home away from home. Hrajú najlepšiu hudbu, robia nonšalantne dobrú kávu a v kuchyni, ktorá je menšia ako moja nepríliš veľká kúpelňa, varia dlhokánske menu ako od talianskej mamičky. Mám tam svoj osobný príbor a sekeru. Ak nie som doma, som väčšinou tam. Dojdite, dáme si kávičku.

Truffled pesto Eggs Benedict, nemýliť si s bývalým emeritným.

Mamičkin šalátik, najlepší croissant, minerálka, káva a New Yorker. Mohlo by byť aj horšie.

Madman Espresso, nový prírastok medzi kaviarňami v mojom bezprostrednom okolí. Úplne mladí ľudia to vedú, ale káva je vynikajúca a koláčiky si vozia zo skvelej francúzskej pekárne. A môžete sa stať elektronickým štamgastom - každá návšteva sa automaticky zaznamená v Smartphone a keď dojde čas na kávu zadarmo, viete to. Single origin brews, a bit more expensive than at similar spots and at times the West Coast bitterness is not my cup of...coffee.

img_3966_r4948-120x90.jpg img_3967_r1992-120x90.jpg img_3968_r8717-120x90.jpg

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára